IJPRoM

IJPRoM-oprichter Harold IJskes is al zo’n 20 jaar werkzaam in de communicatiebranche & omgevingsmanagement. En vanaf het begin gefascineerd door de impact van communicatie.

Na gewerkt te hebben bij onder andere bij de Nationale Postcode Loterij, RTVNH/AT5, KRO en woordvoering voor het Energieonderzoek Centrum Nederland (ECN part of TNO), richte hij in 2007 zijn eigen bureau IJPRoM op. 

IJPRoM is een full service bureau voor communicatie, lobby en omgevingsmanagement, met ruime overheidservaring op het gebied van participatie, het creëren van draagvlak en omgevingsmanagement. Klanten zijn onder andere de gemeente Amsterdam (Programma Kademuren en Bruggen), Programmabureau Groene Hart, Rijkswaterstaat en ECN part of TNO.

IJPRoM is ook verantwoordelijk voor een aantal startups: IJPRoM OmgevingsApp, de inzet van onderwaterdrones voor film- of sonarinspectie onder onder water en medeverantwoordelijk voor de start van de Creatieve Broedplaats Bierkade in Hoorn en de belangenvereniging voor het IJsselmeergebied Waterfront Hoorn. IJPRoM is ook founder van de sprekersbijeenkomsten van West-Friesland’s Speaking.

Concepting
Alles begint met een goed concept. Een merk, campagne of doelstelling. Traditionele marketing maakt plaats voor concepting. Van een klantgestuurde aanpak naar communicatie vanuit de kern, de identiteit. Dit zorgt voor authenticiteit en onderscheidend vermogen. Concepting is toepasbaar bij zowel communicatie, omgevingsmanagement als bij een lobbytraject.

Voorbeelden hiervan zijn: gebiedsmarketing Groene Hart, 15 jaar homohuwelijk en de referendumcampagne Elandsgracht (gemeente Amsterdam) en de EuroPride Amsterdam met onder andere de beroemde IAmsterdam-letters in regenboogkleuren.

Werkterreinen
• Gemeente, provincie & semi-overheid
• Omgevingsmanagement
• Aanjagen van start-ups

• Strategisch en politiek beleidsadvies
• Lobby & politieke analyse
• Participatie
• Projectmanagement

Kernwaarden
Professioneel, betrokken, doelgericht, betrouwbaar, inventief & creatief

Geef een antwoord